Pk

Orka vara korrekt...

 

Det (läs: Könlös) berättar för mig att något är fel. Tillsammans med ljudet från klicketti-klick och dets mun som hade passat ett mynt mellan framtänderna distraherade mig. Det talade om politik. Flyktingar. Bögar och ”alla dessa jävla vänsterflator som hävdar sin rätt genom att demonstrativt trampa sönder rakhyvlar på torget” i protest mot det onaturliga vid intimrakning. ”Tänk dig, ett 30-tal orakade brudar som skanderar skällsord mot alla ”svin” (läs: män) som passerar. En brud med en skev frisyr ropar något i en megafon om att nu var det nog och män bör befrias från lagens skydd.”

 

Våldtäkten var inget utöver det vanliga. En notis i tidningarna som berättade om en ung kvinna som var på väg hem efter en fuktig kväll. Hittad några gator från sitt hem. Död. Några dagar senare skrek kvinnor ”revolt” och stampade engångsrakhyvlar.

 

”Det är inte att jag inte uppskattar nyheter. Men betänk, det kommer aldrig ändras om inte kvinnor ändrar sin kvinnosyn. Män skrattar åt dem för att de förtjänar inget annat. Demonstrera, som om det räddat ett liv? Det är inte män som förespråkar intimrakning, det är alla dessa jävla tidningar, kvinnotidningar, som ger brudarna idéer om hur fan de ska renovera sig. ” Klickete-klick. Den gula tungan slingrade runt munnen, dets piercing, som en fiskekrok, klickade mot dets tänder.

 

”Hårig vulva eller inte? Vem fan bryr sig när det väl gäller? För min del får det gärna vara lite hårigt. Statiskt, du vet?” Det bläddrar i en tidning och letar fram några bilder. Två tjejer och två killar. Dagens fråga: ”Intimrakning, rätt eller fel?”

 

Det går igång om hur det kan vara föremål för moral och etik? "En liten värdelös våldtäkt och alla feminister i landet enas i en kamp mot allt de tror är ett påtvingat beteende. Intimrakningen. Porr. Lönerna. För att inte glömma förföljelsen som rått emot kvinnor genom tiden.  Häxbränning. Bortgifte. Fan, även muslimerna fick sig en omgång. Oavsett vad som diskuteras kan man lita på att det finns en liten jävla muslim man kan kasta skit på. Talibanerna med deras burkor. Muslimerna med deras slöjor. Ta en paus för helvete. Jag orkar inte mer.”

 

Det andades men var snabbt på fötter igen med sitt klicketti. Men nu tackade jag för tiden och begav mig hem. Dagen efter läste jag att Gillette uppskattade demonstrationen. ”Vi står bakom kvinnors rätt att inte använda vår produkt.” sade en snubbe i korrekt frisyr och ett oroväckande skäggigt leende (läs: Smilfink).


Kommentarer
Postat av: Tor

Hahaha, skön, avslappnad belysning av situationen! Killen från Gillette i slutet är mycket sannolik också, det är det som är det riktigt sjuka...

2010-05-11 @ 09:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0