Terapi och Wikipedia

Har ni tänkt på hur man lägger märke till vissa och inte lägger märke till nästan alla? Jag sitter på en pub och servitrisen kommer med min öl. Hon frågar om jag vill se på menyn. Det vill jag. Jag ska inte äta något.

 

I ett hörn sover en man som får mig att tänka: Tomte. Kolesterol. Blodpropp. Fyllo.

 

Mitt första besök hos terapeuten var bakom mig med några dagar. Hon var yngre än jag vågat hoppas. Mer avslappnad. Hon hade ett snällt ansikte och hade öppnat dörren några minuter efter en dusch. Håret var vått. En annan dag hade det förmodligen tänt mig. Detaljerna om hennes mottagning är små gröna fåtöljer. Små mattor vid fötterna och små näsdukar på bordet. Hon förde inte anteckning och var barfota.

 

Servitrisen kommer med min meny och rekommenderar löksoppan. Jag väntar på någon. Jag tar gärna en öl till. Hon försvinner iväg. Jag blir irriterad när folk stör mig när jag skriver. Helgen hade varit full av aktiviteter. Fest fredag. Restaurang lördag. Fika söndag. Utgifter.

 

Terapeuten hade frågat varför jag tyckte jag behövde terapi.

 

Hon hade frågat när jag känner jag mig lycklig.

 

Den första skoldagen var över. Av 49 elever var 34 tjejer. En av dem hade börjat snacka med mig. Hon hade ett namn som, när hon presenterade sig, fick dig att säga något som: ”Ja, det låter rätt.”.

 

Stämningen i klassen första dagen fick mig att tänka: Begravning. Väntrum. Bibliotek. Systembolaget.

 

Under lunchen första dagen hade en tysk tjej avbrutit mig. Jag satt och försökte komma på slogans om mig själv. Jag var uttråkad. Jag drack mitt kaffe och åt mitt äpple. Jag var artig. Hon pratade om Canada. Jag pratade om människor. Jag gav henne ett tuggummi. Hon undrade om jag gillade lakrits. Jag sade nej och ljög. Hon hade frågat vad jag satt och skrev på innan hon störde och jag undvek att svara. Vem reagerar positivt på: Minns du din första Sprebas? Jag vet jag gör.

 

Terapeuten hade frågat varför jag trodde jag inte blev kär.

 

Tysken hade varit söt men jag blev snart trött på att prata engelska. Hon hade en ring på fingret. Jag hade frågat om det var Den ringen om jag brytt mig. När jag kastat mitt tuggummi i kaffemuggen gjorde hon det med. Hon var 22 år gammal. Jag var äldst i klassen efter två andra.

 

Sprebas – lösningen på ensamhet.

 

Jag är förvånad över hur bra första dagen i skolan gått. Första dagen på ett nytt jobb eller en ny skola eller första dejten och du får en ny chans att ge ett nytt intryck på folk. Du får en chans att bli vem du vill. Jag blir alltid samma. Tillbaka på puben har den sovande mannens mobil börjat ringa. Han vaknar inte. Vid bordet bredvid sitter en ung man ensam och äter. Han tuggar med munnen öppen och jag förstår alla som inte äter med honom.

 

Terapeuten hade undrat hur min barndom varit.

 

Sprebas – smaken du aldrig vill glömma.

 

Sprebas – botemedlet mot ett dåligt sexliv.

 

Inspirationsföreläsningen första dagen hade varit spännande. Jag upptäckte att jag inte var sexuellt intresserad av någon och vi hade minst två flator. Vi fick förklarat hur litteraturens centrum hade flyttat från judarna i Babylon till Grekland till Rom till Spanien till England till Frankrike. Jag minns att jag inte lyssnade så noga.

 

Sprebas – håller längre. (Innehåller inga smådelar.)

 

När jag är hemma och väntar på något brukar jag alltid roa mig med wikipedia. Det kan vara några minuter innan jag sticker till gymmet eller skolan eller whatever. Jag klättrar genom sidan från sida till sida genom att klicka på de blå länkarna hellre än att söka på specifika ord. Jag lär mig massor.

 

Sökord på wiki:

Snuff.

Glory-hole.

Frot.

 

En tjej på msn brukar alltid gnälla på sig själv. Hennes svagheter, menade hon, var att hon bara hade dem.

På wiki hade jag hittat en lista över sexpositioner och börjat kryssa av.

 

Detaljerna om vägen från tåget till skolan är galna cyklister, galna bilister och långsamma fotgängare. Trafiken fick mig att tänka på ord som: Otrevlig. Galen. Gips. Rullstol. En bilist hade varit tvungen att stanna när jag korsade gatan. Han hade stuckit ut huvudet genom rutan och undrat ”Vad fan gör du rövhål?”Jag bara log. Ropade, ”Tack för din tid” och gav honom tummen upp. Ingen är ödmjuk i trafiken längre.

 

I Kama Sutran kallas 69:an för Congress off crow.

 

Servitrisen kommer med min öl och frågar om jag bestämt mig för något på menyn. Jag väntar på någon. Hon är asiat och talar dålig svenska. Importerad fru. Giftermåls prostitution. Äktenskap to order. Fed Ex kärlek. Om sanningen ska fram väntar jag på ett sms. Kanske får jag ett svar. Kanske inte. Jag är hungrig men äter inget ifall jag får ett svar. Runt omkring äter alla andra. Jag är en ö av hunger fångad i ett hav av frossa. Utanför går en söt tjej förbi. Hon vet inte att jag tittar. Hon håller inte för munnen när hon gäspar.


Rimjob är synonymt med rimming med tossing the sallad med anal oral sex med slicka rumpa.

 

Terapeuten hade konstaterat att det var i min barndom problemet låg. Vilken kliché. Jag övervägde om inte 400 per timme skulle bli ett större problem i längden. Jag överväger fortfarande. Utanför börjar det regna. Den sovande mannen börjar snarka. Hemma hade jag sökt på ordet Shocker.

 

En grupp killar som runkar tillsammans kallas en Circle jerk. Tömmer de satsen i någons ansikte kallas det Bukkake. Jag tittar på mobilen – inget mess. Jag beställer en kaffe – svart. I taket på puben hänger en kajak.

 

Hela dagen var många långa promenader som kulminerade på denna pub. Jag hade skaffat en cykel om jag inte trodde det skulle leda till min död. Jag har min tvivel om man kommer stå ut med mig i klassen. Jag försöker ju vara reserverad. Jag är en besserwisser. Den tyska tjejen hade frågat om jag hade facebook. Jag hatar facebook. Detta var två dagar sedan och hon har fortfarande inte skrivit.

 

DVDA är en förkortning som står för Double vaginal double anal. När hon har sex (6) kukar i sig heter det Tripple-double.

 

Terapi. Skola. Tjejer. Mitt liv är ljusår från den bekväma rutin jag haft i lite mer än ett år. Är detta bara ett misstag som väntar på att få hända? Borde jag räkna förlusterna, inse mig besegrad och hålla mig till det som funkar? Jag funderar på att dra samman en workshop i skolan. Vi ska jämföra våra texter och ge feedback. Det hade varit bra om man kunde göra det anonymt. Det är lättare att ge kritik om man inte vet vem det sårar. Förmodligen blir det ingen workshop. Jag skriver för mig själv och min blogg. Jag fick mitt mess precis. Jag dricker sista kaffet och går. Jag lämnar ingen dricks.


Axillary intercourse – sex i armhålan. Även kallad bagpiping.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0